مناجات باخدا

فرهنگی اجتماعی

مناجات باخدا

مناجات عارف ارجمند شیخ حسین انصاری

الهى، از غير عشق تو رستم، به لطف تو پيوستم، از محبت بگير دستم، گرچه وامانده و پستم، از باد عشقت مستم، هنوز

از عبادت طرفى نبستم، در رحمت به روى خود بستم، نمك خوردم نمكدان شكستم، در بدبختى و شكستم، بت پرستم، از

بند گناه نرستم، دل اوليائت را خستم، عهدم را با تو شكستم، از غير تو دست شستم، ولى با تو هستم، از اوصاف

خوبان عارى هستم، از معرفت خالى هستم، در طاعت و بندگى دچار بى حالى هستم، در پيشگاهت به توبه و انابه

يدستم، بخاك كويت پاى بستم، از يادت سر مستم، هستم، گرچه معروف به روسياهى هستم، بنده اى تهیدستم.بخاک کویت پای بستم از یادت سرمستم.

الهى، ذليل و مسكينم، افتاده و مسكينم، افتاده و مستكينم، ورشكسته و غمينم، در خجلتم، در غفلتم، منفعلم،

مستجيرم، اسيرم، اشك ريزم، لذت بندگى نچشيده ام، يك بار به اخلاص به عبادت نايستاده ام، در بارگاه رحمت خاصت

نياسوده ام، جز شرمسارى به كويت نياورده ام.

به انديشه فرو ميروم، در پريشانى غوطه مى خورم، به تاسف مى نشينم، به دامن اشك ندامت دارم، جز احسانت نجويم،

غير گل لطفت نبويم، جز از رحمتت دم نزنم، كدام وصف و نعمتت را قلم زنم، شكر كدام نعمتت را رقم زنم، سخنى جز از

تو نگويم، جز راه تو نپويم، با چه زبان مدح تو گويم، با كدام ديده جمالت بينم، با كدام گوش آوايت شنوم، با كدام جسم

و جان بخدمتت خيزم، از درگاه خوبان مطرودم، اى نور وجودم، اى صيقل روحم، اى علت بودم، اى ذكرت سرودم، اى

همه بو دو نبودم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: مناجات, رازونیاز, شیخ حسین انصاری,
نويسنده : علی